شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Thursday, April 12, 2007
مرسي يارب
الله اكبر ... الله اكبر ... الله اكبر فوك كيد المعتتيييي

الله اكبر .. الله اكبر ... انا نفسي احارب والنبيييي

###

اسمي كيكو لولو

سني اتنين وعشرين سنة

بدرس ركس ايكاعي - لقمة بشرفك برضه يا حبيبي

وهواياتشي السباحة والسيرفينج - نص الشعب بيعمل سيرفينج خليك انت بس كووووووول
فوت فور مي

انا كودي عشرتاشر

###


هنرفع العلم

هنهد الدنياااا

فخر شباااااااااااااب الامة

هما دول رجااالتك يا مصر

هي دي مصر يا ادهم

فين لمعة عينيك يا نور

الاسووود

الوحوووش
..
...
...
..

غطيني وصوتي يا اما

اكشف راسي وادعي عليكو

واقول ايه بس ياربي

دعوة ولية في ساعت مغربية

يا لللااااااااااااهوي



انا كنت قاعدة في امان الله بقلب في التلفزيون

وعديت في سكتي على حاجة كدا فيها ميم ولا لام

من القنوات العجيبة اللي ربنا بلانا بيها دي

وعيييينك ما تشوف اللا االنور

بوم طاخ تييييش

آآآآآآآآآآآآآآآآآي

مين طفى النور يا ولاااااا

لقيت الاعلان السابق ذكره عشان

Mr.Egypt


فوت فور مي

فوت فور مي


ومش عايزين اخوانا البعدا يربونا

والاستفتاء يعدي ب 75 في المية

ماهو طبعاااااا

يادوبك علينا التفويت ل

Mr.Egypt


فوت فور مي

فوت فور مي

جنازتنا هتبقى حاررررة والميت فيها هيبقى كلب


فوت فور مي

فوت فور مي



***

****
الله اكبر ..الله اكبر
الله اكبر فوق كيد المعتتشي

..

..

الله اكبر الله اكبر

الله اكبر نفسي احارب والنبي

..

..


ادينى ابرة ... ادينى ابرة
ادينى ابرة اشكشك بيها المعتتشى

..

..

اديني نبلة اديني نبلة

اديني نبلة اضرب بيها المعتتشي

..

..

اديني شوكة اديني شوكة

اديني شوكة اشكشك بيها المعتتشي

..

..

اديني قلة اديني قلة

اديني قلة اشرق بيها المعتتشي

..

..

الله اكبر

انتصرنا

مرسي يارب




 
posted by Rivendell** at 2:13 AM | Permalink |


22 الكومنتات:


  • At April 12, 2007 3:04 AM, Blogger Eric Matt


    يا رب النسر لمسر

    ألله أكبر

    تحيا حسني مبارك

    مسر يحدها من الشرك السودان

    ومن الجنوب البحر المتوست

    ومن ناحية ليبيا معرفشي

    يا رب اكرمنا في الماتش يا رب

    تشحياتشي من ماناساس الكونتري

     
  • At April 12, 2007 5:19 AM, Blogger orthos

    ايه ده
    ايه ده

    رجالة آخر زمن

    75 فى الميه بس ...
    ياااااااااااااااااى

    انتشى عارفه انا لو كنت هناك انا كنت قطعتشهم
    ___________________________________
    و الله يا سها يا اختى و ما ليكى عليا يمين و لا شمال ... انا أول ما شفت المنظر من كام يوم ... قعدت حبه متنح و ابص .... وبعدين اكدب نفسى .... أكيد ده عرض كوميدى ... بس مطولتش اتصدمت بيهم بيترصوا على الاستيدج و البنات بيصوتوا عليهم ( صوتوا عليكو من بدرى يا بعدا )0

    مش عارف اقوللك ايه

    بس انا لله وانا اليه راجعون
    فقدت الامه
    لا مينفعش الدخله دى
    (اعتبره قصر جراح و اتهد عاللى بانيه)

    معنديش اى اضافات أخرى

    و باى بقى عشان عندى معاد مع الكوافير هيوقفلى شعرى بالورب ... زي تيفيت بيكهام

    ياللا بيييييس

     
  • At April 12, 2007 5:28 AM, Blogger مُزمُز

    هو البوست ده اتغير فيه حاجات وللا أنا اللي الحشيش لف دماغي؟

     
  • At April 12, 2007 12:05 PM, Blogger محمد عبد الغفار

    لا حاسبى كنا رجاله ووقفنا وقفة رجاله

     
  • At April 12, 2007 12:30 PM, Blogger Rivendell**

    جرووم
    يارب الماتش يارب


    سوول
    ارجع يا اسااااامة ... شعرك لو راح مش حيلتك غيره
    وبعدين هيقف على جنب ازاي دى
    ههههههه

    مزمز
    لا دكيك الملاحزة يا معاذ
    انا كنت كتبته وما شوفتش شكله هيبقى ايه عشان النت كان بيطلع في الروح امبارح , ولما عااااد النت بعد ما اتنبح حسي عوووووودي يا هاميس
    عوووودي يا هاميس
    ظبطه


    محمد عبد الغفار
    لو بتتكلم جد زي ما انا حاسة
    فانا بتكلم على الجاي ... الاجيال اللي لسه هتروح تشيل السلاح وتدافع
    مش بتكلم على اللي فات
    ولا انت بتهزر وانا اللي فهمي كالعادة بطيييييييييء ؟

     
  • At April 12, 2007 2:17 PM, Blogger كلام لوجيك

    ولسة
    ياما فى الجراب يا حاوي
    مصر ولاده يا سها ، سواء كده او كده
    بس المشكلة ان فى شعور عام وسائد ان هى دي الرجولة المودرن
    الرجولة اللى عليها الطلب
    منهم لله ، جتهم الهم .... ملوا البلد

    على فكرة
    انا شوفت الفيديو بتاع الزكازيك
    جميل جدا وعجبتنى المزيكا المصاحبة
    بس فى حاجه محيرانى
    هى الزقازيق فاضية كده من امتى؟؟
    انا استغربت لما شوفت الشوارع فاضيه وهادية
    او بمعنى اصح .. انبسطت قوي

    تحياتى
    اسامة سامى

     
  • At April 12, 2007 8:17 PM, Blogger Rivendell**

    اسامة اللوجيك
    لا مش جاتهم الهم

    بتتقال

    جاتكوا القرف مليتوا البلد مع تعبير مرسوم عالوش مماثل للي بيبقى موجود لما تشوف صرصاااار


    انت شرقاوي واللا ايه ؟؟

    دي سيادتك الزكازيك الساعة 6 ونص الصبح في يوم جمعة

    ماتلاقيش فيها صريخ ابن يومين ولا حتة ابن 16 يوم

    المزيكا دي جات صدفة بحتتته ماكانتش مقصودة اطلاقا انا بس كنت بسمعها
    وجه تاثيرها جامد على الفيديو

    دي مزيكة فيلم ابو علي للمهتمين

     
  • At April 12, 2007 8:43 PM, Blogger Rivendell**

    محمد عبد الغفار
    حضرتك ضايقتني جدا بالكومنت بتاعك
    وانا حاولت اتجاهل الموضوع بس مش قادرة
    ياريت افهم قصدك ايه بالتعقيب بتاعك

     
  • At April 12, 2007 11:23 PM, Blogger كلام لوجيك

    طبعا شرقاوي
    بس للاسف معظم حياتى برة مصر وبنزل الزقازيق لما احب اجيب اذن السفر من منطقة التجنيد
    حتى لما دخلت الجامعة دخلت جامعة قناة السويس فى اسماعيلية

    على فكرة
    محمد عبد الغفار مايقصدش حاجه بتعليقه
    دي جملة شهيرة كان قالها محمود المليجى وتحولت الى جملة ساخرة فى مثل هذه المواقف
    هذا للتوضيح

    تحياتى

     
  • At April 12, 2007 11:56 PM, Blogger Rivendell**

    امممممم
    حاسه ان شكلي عبيط
    :S

     
  • At April 13, 2007 1:09 AM, Anonymous Anonymous

    انت عسل..عسل و الله :)
    و كمان في طب زميله يعني..:)
    بجد رهيييييبهه.........:):)
    انا عمّال اضحك من البوست...
    هم يضحك و الله...

     
  • At April 13, 2007 1:38 AM, Blogger Rivendell**

    دكتور ارتعاشات عندنا

    يا مرحبا يا مرحبا

    نوووورك غطا عالكهربا

    زورونا تجدوا ما يسركم

    :D

     
  • At April 13, 2007 3:11 AM, Blogger zordeak

    لا اله الا الله


    على فكرة انا اتحرق دمى من ام الناس دى


    حاجة تقررف


    بس الحاجة اللى تفرح بجد

    اسلوبك الساخر بقى زى العسل


    أشطة

    ;)


    ميرسى يا رب

    :D

     
  • At April 13, 2007 3:12 AM, Blogger Unknown

    والله ماهى مفاجأه

    عادى يعنى

    دول شباب جيل المستقبل

    والفكر الجديد



    ويعنى دول اللى هيحاربوا يا سها
    اللى هيحاربوا الغلابه
    اللى بيطحنوا ليل ونهار
    الغلابه
    بتوع السل وانفلونزا الطيور وفيرس سى
    بتوع قروض بنك التنميه والائتمان الزراعى اللى هيتحبسوا

    لكن دول بقى يا ستى
    هيسافروا بره يعملوا البتاع اللى اسمه سيرفينج فى حته اروق
    علشان شرم هيبقى فيه أح
    ولعه
    نار البمب اللى بيقولوا عليه قنابل


    هو عادل امام قالها
    احنا فى زمن المسخ

    :(

     
  • At April 13, 2007 2:04 PM, Blogger Anima

    أنا كمان بصراحة استفزوني و كنت عايزة اكتب عليهم بس مش من حقي لأني مش مصرية

     
  • At April 13, 2007 4:14 PM, Blogger Rivendell**

    زوردياك
    مرسي مرسي مرسي
    الكلام دا لما يطلع من عاموووود فكاهة زيك يبقى لازم اتبسط



    متكاظي
    كلامك صح , والله يرحمه عادل ادهم
    فكها .. فكها يا عزيزي واللا هيجرالك حاجة


    انيما
    منوراني .. واتكلمي يا بنتي هو عليه جمارك

     
  • At April 13, 2007 6:00 PM, Anonymous Anonymous

    اسلوبك زى السكر
    بالنسبه للموضوع المنيل ده مش هاقول غير حسبنا الله ونعم الوكيل فى الى بيحصل
    والى هيحصل
    حاجه تفور الدم

     
  • At April 13, 2007 6:20 PM, Blogger tearwhispers

    اسلوبك عسل
    بجد لذيذ قوى
    و فعلا رجالة اخر زمن
    بس نقول ايه الله يجازى اللى كان السبب
    و لسه ربنا يستر على السنين الجايه
    يا رب تيجى على قد كده بس

     
  • At April 13, 2007 11:27 PM, Blogger Rivendell**

    شيماء
    مرسي يا روحي ونوريني كدا على طول




    شاهي
    ربنا يكرمك يا قمر
    ويارب فعلا تيجي على قد كدا

     
  • At April 14, 2007 11:25 AM, Blogger محمد عبد الغفار

    This comment has been removed by the author.

     
  • At April 14, 2007 11:30 AM, Blogger محمد عبد الغفار

    أنا اللى لغيت التعليق بتاعى لخطأ مطبعى كالعاده وانشره مره اخرى بعد التصليح

    واضح ان تعليقى عملكوا ازمة
    واسف ان تعليقى دايقك

    انا كنت بتكلم جد فعلاً ، وهى صح بردو بتاعه محمود المليجى فى فيلم الأرض (واللى ملوش علاقه بالقصه الأصلية)
    انت بتتكلمى على اللى جاى صحيح بس المستقبل يخرج من رحم الماضى

    كان فعل ماضى ، فقصدى يتلخص فى ان الرجاله كانو زمان وزمان اوى اوى ، زمان لدرجه ان محمود المليجى فى العشرينيات من القرن الماضى (زمن الفلم) تباكى على فقدانهم وضياعهم
    ، وكل اللى بنعمله دلوقتى اننا بنتباهى بزمان بزمان اوى زمان اللى من كتر بعده انا مش عارف امتى بالضبط

    أرجوا انى اكون وضحت واسف للمدايقه

     
  • At April 14, 2007 9:26 PM, Blogger Rivendell**

    ولا يهمك يا فندم

    انا فاهمه كلامك

    وكويس ان فهمي ماطلعش بطيييييء