شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Friday, February 08, 2008
الجوز الخيل والعربية
أعترف انني لم استطع المقاومة
كان لابد ان اشارك احدا في دفقة العاطفة اللتي سيطرت علي حينما وجدتها على اليوتيوب المجيد
وذكريات الطفولة التي لم تعد تطل علي بسهولة
استمتعوا معي
بالجوز الخيل
والصوت الرخيم الرائع للمشاركين
والكارتون الأكثر روعة والذي كان يدفعني للتحديق في شاشة التلفاز
وانا طفلة في منزل جدتي
بلا مزيد من المقدمات
الجوز الخيل



 
posted by Rivendell** at 2:33 PM | Permalink |


20 الكومنتات:


  • At February 08, 2008 7:06 PM, Blogger Unknown

    الله ياسهي

    انا كنت بحبها اوي بجد

    اتبسطت اوي لما شفتها

    ((((:

     
  • At February 09, 2008 3:17 PM, Blogger يا مراكبي

    ياااه

    والله فكرتينا بأيام كانت حلوة كتير

    أنا كنت فاكر الحاجات دي لجيلي أنا بس

     
  • At February 09, 2008 9:20 PM, Blogger Noony

    يا سلام لو كملتي جميلك وتجيبي
    "يا حضرة العمد ابنك صميدة حدفني بالسفندية..إهيييي!!!"..هههههههههه

    تحفة يا دوك
    تسلم إيدك
    وفعلاً ليكي حق متقدريش تقاومي

    :)
    نوني

     
  • At February 09, 2008 11:04 PM, Blogger jeen

    الأسطى عاجبنى يا محلى غناااااه
    والدنيا يا روحى ماهيش سايعااااه

    الأسطى التختوخة .. والست وجوزها فى الحنتور .. والحصان بيتمختر يمين وشمال

    تصدقى يا سهى .. نفسى أركب حنتور ويلف بيا فى الفيوم ويعدينى على مشتل ورد أجيب كام وردة من اللى مطروح فيهم البركة

    إييييييييه .. أيام

     
  • At February 11, 2008 11:39 PM, Blogger ^ H@fSS@^

    مش عارفة انا امي داعيالي النهاردة ولا ربنا بيحبني و لا فعلا محظوظة؟
    مريت بيوم سخيف جدا و اعترف اني بدخل عندك في الشهر مرة قوم يجيي حظي عندك في بوست روعة زي ده
    كويس انها على اليوتيوب لاني كنت حاسة اني ممكن اموت من غير ما اشوف الاغنية دي تاني
    لو تسمحيلي حنزلها عندي و بعد اذنك حجيب سيرة بلوجك
    بالخير طبعا
    تحياتي و شكرا رجعتيني يجيي 15 ل 18 سنة لورا
    ده مش سهل
    تحياتي كمان مرة

     
  • At February 11, 2008 11:49 PM, Blogger zordeak

    اللـــــــــــــه


    بحبها جداااااااااااااااا

    كنت نزلتها مخصوص ام بى ثرى من عالنت بس فات عليا انى اجيبها عاليوتيوب

    يسلم ذوقك

    :)

     
  • At February 12, 2008 10:02 AM, Blogger Ahmad Hegab

    يـــــــــاة تحفة اوى
    شكرا على الفيديو الجميل

     
  • At February 12, 2008 8:58 PM, Blogger Unknown

    تسلم ايديك

    كتر خيرك

    موشكرين

    مش عارف نودي الجميل ده فين

    مش عارف اقول حاجة تاني ..رجعتيني خمستاشر سنه لورا

    شكراً

     
  • At February 13, 2008 12:12 AM, Blogger Rivendell**

    اسراء
    وانا مبسوطة اني كنت سبب في انبساطك
    :)



    يامراكبي
    ماعرفش ظهرت امتى تحديدا بس غطت اجيال كتير
    ايام جميلة جميلة جميلة


    نووني
    هههههههههه فكرتيني ايام ما كانت ليلى نظمي عملالها كليب هههههههه
    كنت اياام


    جيين
    تصدقي اكتر حتى انا بحبها والصوت فيها اكتر من عبقريي
    اه على ايام الفيوم والحنطور
    شكرا ليكي على التذكرة


    حفصة
    ههههههههههه
    والله بتنوريني في الزيارات القليلة دي وبيقولك زر غبا تزدد حبا
    الحمد لله اني كنت سبب في سعادة سيادتك
    بي لو اسمي موجود يبقى خلاااص خدي راحتك ههههههههه


    زوردياك
    مرسي مرسي مرسي


    احمد اتش
    مرسييييييييي


    انونيمس
    عشت
    الله يكرمك
    ربنا يخليك
    كلامك بينط سعادة
    ههههههههه
    زورونا تجدوا ما يسركم
    :)

     
  • At February 14, 2008 2:30 AM, Blogger أحمد سلامــة

    يااه يا سهــى
    مش هقولك بدور عليها من امتى عشان مش هتصدقي
    تخيلي
    من وانا طفل
    والله
    تسلم تسلم ايدك
    :)

     
  • At February 14, 2008 6:10 PM, Blogger Unknown

    الله
    انا كنت ومازلت بحبها جدا
    الاسطى عاجبنى يا محلى غناه
    هدى سلطان اللى بتغنيها صح
    اصل الواحد كان صغير مش بيدقق مين اللى بيغنى
    بيحفظ ويستمتع وبس
    :)
    كنت بحب الحصان قوى

     
  • At February 18, 2008 1:29 AM, Blogger إنسان || Human

    يالا ذكريات الطفولة ..كم كانت رائع ان تجد شيئاً كنت تراه منذ سنوات ..وتتذكر وتعود الى الوراء ..

     
  • At February 18, 2008 4:46 PM, Blogger OldCatLady

    :))))
    معلش اتأخرت شوية
    الدراسة بقا الله .......يالا نمشيها يكرمها
    بعشق الأغنية دى و كنت بدندنها من كام يوم و أنا نازلة من بيتنا
    تسلم الأيادى....كده احنا عدلنا المووود :))))
    ميرسى ميرسى

     
  • At February 19, 2008 12:56 AM, Blogger مُزمُز

    أنا النت عندي بطئ فمشفتش الفيديو
    مع أنه يبدو لي إن أنا معرفش شئ عن المذكور

    لكن بعيدا عن جوهر البوست فإن لي استفسارا يعبر عن حالة حيرةوهو سؤال صغنون

    هو انتي بتطلعي امتى؟

    وهذا الاستفسار الصغنون يجرني لسؤال وجودي وكوني أشمل وأعمق ألا وهو

    ما هي الأسباب المنطقية وراء الخمود غير المبرر في عالم التدوين؟ أو على الاقل في المنطقة التي يوجد بها أصدقائي التدوينيين؟

    وبعيدا مرة أخرى عن كل هذا

    أنا أول مرة أعرف أنك تحبين صلاح عبد الصبور

    اللي أنا اتصدمت صدمة وجودية لما علمت بأن اسمه الحقيقي محمد صلاح الدين عبد الصبور

    وهو من عندكوا في الزكازيك المجيدة

    عموما أنا عندي على مدونتي العصماء مختارات كنت نشرتها له منذ قرووووون عديدة
    عندما كانت الأرض خلاء وكان الأوائل من البشر يبنون برج بابل

    وأخيرا وليس آخرا أنا بسلم عليكي
    وازي الكلية بتاعتك

    والسلام عليكم

     
  • At February 19, 2008 9:18 AM, Blogger Rivendell**

    سلامة
    تسلم يافندم


    لماضة
    والله يا بونيتي ماعرف مين اللي بيغنيها لكن الصوت جماله مش طبيعي
    تصدقي وانا كمان كنت باركز مع الحصان اوي ورسمته


    human
    كلنا بندور على المركب اللي يرجعنا تاني
    واوقات تبقى الذكرى حاضرة وبقوة واوقات تانية لا


    صيدلانية
    العفو العفو على ايه
    اهم حاجة موود سعادتك
    ههههههه


    معاذ
    انا بطلع من زماااان
    وعبد الصبور دا شاعري من زمان هو وفؤاد حداد يمكن بلا سبب واضح بالنسبالي
    شوفت المختارات المجيدة اللي انت رميتها وطلعت تجري
    عود معاذ ياسيدي

     
  • At February 20, 2008 7:49 PM, Blogger khobayb

    هههههههههههه

    رائع

    شكرا جزيلا

     
  • At February 21, 2008 8:21 PM, Blogger لحظه من فضلك

    ارجو الاهتمام بذلك الموضوع الموجود بالمدونه وارجو التضامن معى وشكرا

     
  • At February 22, 2008 1:47 PM, Blogger الدرويش المرووش

    هههههههههههههههههههه

    يا سلام
    إنتى ليكى عندى طلب لا يمكن أرفضه

    الأغنيه و الكارتون مع بعض
    تسلم الأيادى

     
  • At February 23, 2008 12:32 AM, Blogger Rivendell**

    خبيب
    عفوا



    لحظة من فضلك
    جاري البحث



    الدرويش
    ههههههههه
    طلب لا تستطيع رفضه
    لا خيييررر

     
  • At February 28, 2008 6:44 PM, Blogger Sarah Arram

    I don't know about that cartoon, but YouTube ROCKS!! \m/.. and you rock too sweety I miss you.. miss talking to you wallahe.. nice stuff ana mashdooda w mtana7a!! :)