شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Monday, March 05, 2007
سأسير دوما للأمام
سأسير دوماً للأمام
أسير في طريقي وقد ارتسمت على وجهي اعتى علامات الغباء .. مخلوطة بالكثييير جدا من الذعر
صدقوني انه مزيج لم يراه العالم من قبل , أتقدم ببطء شديد .. شديد جداا
يقولون ان في مثل هذه الظروف يفضل ان تتجاهل كل ما حولك وتصم أذناك تماما حتى تمضي الأمور بسلام
ولكن بما انها جملة بدأت بيقولون فقد تجاهلها عقلي تماما
أختلس نظرة سريعة لساعة يدي ... ماذا !! .. باقي 20 دقيقة !! .. ولكن كيف !!
أستعيد ذكريات قريبة
لِم لم أستمع لصوت العقل .. ان حدسي دوما ً في محله
هي فكرة سيئة منذ بدايتها .. ولكن لااااا لابد ان اتحاذق على نفسي لكي انتهي هكذا بلا مفر
فقدت الحساس بيداي تماما ً
ماهذا الصوت ... انه هاتفي الخلوي , كأن الموقف يسمح بصوت اضافي او بعمل اضافي
افكر جديا في الانسحاب الفوري ... وارسم بخيالي ابرع السيناريوهات
اللعنة على هذا الصوت ,, سألقيه في أقرب مكب للنفايات
دوما كانت الخاتمة هي الأسوأ ... فشلي فيها ذرييييييع
ولكن لاا
لن أتعرض لهذا الإذلال مرة أخرى .. لن أصل الى هناك الا على جثتي
.............................
.......................
أركن السيارة على جانب الطريق وبكلمات سريعة أخبر المدرب انني لابد أن ارحل الآن فلدي موعد هام
وأقفز من السيارة قبل سماع الرد , بعد شارعين أتوقف لألتقط أنفاسي
مع ابتسامة ساخرة تملأ وجهي وانا أهنئ نفسي على دهائي في الهروب منه
ومن العودة بالسيارة الى مقر مدرسة التدريب ,, فلن اضطر الى عمل المارشيدير اللعين مرة أخرى
من قال اني في حاجة اليه .. سأسير دوما للأمام

_____________________________

ياااااه لما قريته قعدت اضحك ,, كتبته من كام شهر وكان موجود على متكاظي .. بس قلت لازم احطه هنا
لأنه كان تعبير دقيق عن احساسي وقتها
بعيد عنكوا كانت ايام سوداااا بس الحمد لله الموضوع اتحسن خاالص
وبقيت باعمل مارش وباركن
وباسوق من غير ما اغمض عنيا .. اه .. احم .. انا طبعا كنت بابقى فاتحه عنيا ... ماعلينا ماعلينا
انا عملت مارشيدير في حاجات كتير من ساعتها
واتضح رغم كل تحفظاتي السابقة انها مش فكرة وحشة أبدا
وان ساعات لازم تبص وراك عشان تعرف تطلع لقدام

Labels:

 
posted by Rivendell** at 11:29 AM | Permalink |


5 الكومنتات:


  • At March 05, 2007 6:06 PM, Blogger رجل من غمار الموالى

    تسير الحياة للأمام ..شئنا أم أبينا ..
    ولكن شيئاً ما ...يبقى
    ....................
    واجهة المدونة جميلة جدا ..

     
  • At March 06, 2007 3:44 AM, Blogger zordeak

    انا قريته هناك وضحكت جدا



    وقريته هنا

    وضحكت جدا تانى



    ولسه بضحك اهو


    هههههههه

    دمك خفييف

    واسلوبك جامد

     
  • At March 06, 2007 9:26 AM, Blogger أُكتب بالرصاص

    :)))

    والله احييك على سردك الرائع خفيف الظظل ده


    يمكن اول مرة ادخل عندك
    بس

    مش اخر مرة

     
  • At March 06, 2007 6:28 PM, Blogger Unknown

    طبعا لازم تطلعي على الخامس وما تقفيش تاني هية دي الأصول
    بس بجد جميل اللي انتي عملتيه
    كان محتاج كاريكاتير عليه

     
  • At March 08, 2007 12:02 AM, Blogger Rivendell**

    رجل من غمار الموالي

    أشكرك



    زوردياك
    طب ما انا عارفه
    :P


    اكتب بالرصاص
    نورت البلوج , وربنا يكرمك واشوفك هنا على طول



    محمد
    انا دلوقتي بقيت بطلع على الخماستاشر ونفسي ارجع اخاف تاني عشان كدا مش حلو
    والكاريكاتير بقى دا هيبقى ملكية فكرية وبالنص .. ماشي