شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Friday, February 23, 2007
تااجز
التاج من فؤاد
اسم مدونتك؟
whateVer
زماان كانت تجربة فعالة .. كانت تعبير عن روحي لما كانت متوثبة بالأمل - نفسي اعرف كانت بتنط تروح فين دي - كانت فلسفتي ان كل حاجه بتمر عليا لازم اطلع منها بحاجه استفيد منها وبعدين لما الفلسفة اتغيرت واقتنعت تماما ان الحياة في مجملها مش الغرض منها انها تبقى كويسة وان الاساس انها تبقى دار شقاء وان فعلا فعلا فعلا مافيش حاجه اسمها امل ولا ان بكره كله هيبقى كويس - اساسا مافيش بكرة - وان كل دا مسكنات احنا بنديها لنفسنا عشان نستمر قررت اغير الاسم .. لاسم يعبر عن موقفي الحالي واللي يتلخص انها مش فارقه , نضحك ما نضحكش نعيط ما نعيطش نروح او نيجي مافيش حاجه كويسة هتحصل .. بس
هل فكرت في إغلاق المدونة.. والسبب؟
لأ اطلاقا .. والسبب انها بقت بيتي دلوقتي .. بهرب ليها وفيها من حياتي
صورتك فى المدونة ..رمزيتها ؟
صورة قطة , وانا بعشق القطط حاجه كدا جايالي في الجينات ولأني خايفة اخد خطوة تربية قطط لأني حاسة ان الموضوع كبير عليا لأني اساسا وغالبا تايهة .. والقطة في عينيها استفهام وعاوجه راسها بدهشة وانا هافضل دائما وابدا مستغربة من اللي بيحصل في الحياة حوالية
طبيعة كتابتك فى المدونة بشكل عام ..سياسة ..قصة ..عبث ..كلام فاضى ؟
بتكلم عني انا .. مزاجاتي وحكاياتي واخباري .. تقدروا تاخدوا البلوج دا على انه مكالمة تليفون طوييلة بحكي فيها ااخباري لواحدة صاحبتي ما شوفتهاش من زماان .. يعني مافيهوش حاجه تهم حد
لماذا تدون أصلا ؟
عشان اتكلم
أحلى جملة قيلت لك فى وصف مدونتك ؟
ماحدش قالي حاجه عن المدونة ككل يمكن التيمبليت عجب ناس او ان موضوع يلمس حد لكن ككل لأ
التعليقات بالنسبة لك ..أهميتها ؟
تحديث .. معلش سوء الحالة النفسية هو اللي خلاني اقول اني مش مهتمة بالكومنتات لكن بالعكس الكومنتات مهمه جدا ليا لان معناها ان في حد سامع اللي انا بقوله وانه حتى لو انا شايفه اني هبله في حد شايف ان كلامي مهم
أحلى بوست كتبته ..ضع اللينك ..ثم اذكر لماذا ؟
كلبوظة انا .. لانه كان الخطوة الأكبر في اني اشيل الاستيجما من على الموضوع دا بالنسبالي ,هو انا من قبله وانا بقول اني تخينة وماعنديش مشاكل بس دي كانت اول مرة ابعبع باللي في نفسي كله كدا
تحديث .. والبوست دا كمان كان من اصدق ما كتبت تـــــوهة
أفضل مدونة قرأتها ..يمكن اختيار عدة مدونات ؟
ناس كتير جدا .. وعموما انا اللي بحبه باعلق معاه على طول .. في ليستة موجوده اهي بكل اللي بحبهم
أفضل بوست قرأته ..يمكن اختيار اكتر من لينك ؟
سوري انا هزوزغ من الاجابة لاني اساسا بني آدمة زهايمرية ومش عايزة حد يزعل مني
هل خسرت صديق بسبب كتابة هنا ؟
لع بس في حاجات معينة لو ناس معينين قروها اكيد هخسرهم
حد قل ادبه فى التعليق ..ايه رد فعلك ؟
لع .. ولو حصل يبقى كله في الدليت .. انا اساسا مابحبش قلة الأدب .. ما بحبهاش بالزيادة عن الطبيعي
أسوأ مدونة ..الاجابة اجبارية ..يمكن اختيار عدة مدونات ..هما كتير اصلا
مدونات الناس اللي دمها تقيل وبتستظرف ومدونة اللادينين الغير محترمين لما بيتمسخروا على الدين بسفالتهم المعتادة
أسوأ بوست ؟
هو في واحد في دماغي بس انا مش هاحط اللينك عشان بس ماموعش نفسكو
أمرره لمين بقى ؟
لكل الناس الحلوة اللي اعرفهم ..
معاذ
المتكاظين
انسانة
سبور هانم
 
posted by Rivendell** at 11:51 PM | Permalink |


9 الكومنتات:


  • At February 24, 2007 12:02 PM, Anonymous Anonymous

    أنا محتفظ برابط المدونة بتاعتك في المفضلة من أيام ما كان اسمها تجربة فعالة .. وما سبقش ليا إني علقت هنا قبل كده

    المهم أنا كنت عايز أقول إن مدونتك جميلة جداً .. وفيه بوستات ممتازة عجبتني جداً زي بوست هواجسي الحزينة .. اللي حطيت رابط ليه في مدونتي

    على فكرة .. أنا ما حطيتش رابط مدونتي عشان ما تقوليش إني منتظر تردي التعليق عندي

    تحياتي

     
  • At February 24, 2007 4:27 PM, Blogger مُزمُز

    طب أنا عايز أعرف البوست الوحش اللي بيموع النفس ده
    بعد إذنك طبعا

     
  • At February 24, 2007 6:09 PM, Blogger Rivendell**

    ابو مريم
    ربنا يكرمك يارب بس ياريتك تقولي انت مين لاني باتبسط جدا لما باحس ان في حد مركز مع كلامي .. موضوع لعبة الكومنتات دا مش بييبقى من كل الناس ,بيبان وانا بحس على طول مين اللي فعلا بيعلق لانه مهتم ومين اللي بيرمي كلمتين والسلام .. وانا احساسي دايما بيبقى صح
    بجد ياريتك تقول انت مين



    عمنا الصغير معاااااذ
    بلاش انا مفروض دكتورة مش معقولة يعنى اسبب المرض لغيري وكمان كدا هابقى باعمل انتشار لحاجه ما تستاهلش
    سلملي على يارا

     
  • At February 25, 2007 2:15 AM, Blogger مُزمُز

    حبيت أضيف حاجة
    لو معندكيش مانع

    رأيك عن التعليقات بصراحة متطرف جدا

    طريقة الحكم دي على الأشياء وبنفس السخرية دي بتفكرني برفعت إسماعيل ربنا يديلو الصحة
    هههه
    والله بجد

    هو آه فعلا الواحد أحيانا بيعلق من غير مبرر يعني ممكن الموضوع يكون ميستاهلش بس ده بيكون ليه قيمة تانية في رأيي وهي التواااااصل
    لأن التعليق في نظري مش لازم دايما يكون إعجاب بالموضوع أو حتى نقد أو اهتمام ممكن يكون إثبات حضور بس مش أكتر


    أقول حاجة كمان
    غتاتة معلش اسمه
    التحديث الأخير ده مهم وحقيقي
    أنا برضه كنت عايز أقوللك إن البوست ده من أجمل الحاجات اللي كتبتيها هو وبوست تاني كان اسمه ابتسامة صافية
    لحد النهاردة لسة معجب بيه زي أول مرة

     
  • At February 25, 2007 8:43 PM, Blogger Rivendell**

    انا اساسا بني ادمة متطرفة ودي حاجه انا عارفاها ومابحبش الانتظار او التوقع , يعني ما بحبش استنى الكومنتات لانها ممكن تتكتب وممكن لا فبستغنة عنها لان شعاري في الحياة هو مكافحة الغلاء بالاستغناء :)

    بالنسبة لرفعت اسماعيل فانا من تلاميذ د.احمد خالد المخلصين جدا لكن الملل والسخرية دول جم من الحياة نفسها


    انا معاك ان ابتسامة كم احلى ماكتبت

    بص بقى بما انك مستحمس كدا يبقى انا بباصي التاج دا ليك ماشي

     
  • At February 26, 2007 12:41 AM, Blogger Unknown

    سوسوووووووووووووو

    وحشتينى اوىىىى يابنتى
    ببعتلك السلام كتييييييير مع زودياك

    مبروك التصميم الجديد والنيو لووك حلو أوى

    مش عارفة عندك امتحانات زى زودياك ولا لأ .. بس على العموم ربنا معاكوا كلكوا ومعانا يارب

    ومتشكرين على التدابيس يا فندممممممم

    وبجد بجد بحبك فى الله
    :)

     
  • At February 26, 2007 3:00 AM, Blogger zordeak

    شكرا على سرعةالاجابة


    الاجابات طبعا مش محتاجة تعليق

    سها بتتلكم


    بس مين ابو مريم ده


    شوفى زعلتى الراجل

    :)



    اه صحيح بالنسبة للفيلم الى تحت

    انا شوفته

    وهمى


    عجبنى مووت
    مش عارف نسيت اكلمك عنه ازاى


    جود

    :)

     
  • At February 26, 2007 6:43 PM, Anonymous Anonymous

    Hii, we at egyptoo.com are pleased to invite you to jornal on our website, we believe you would be a great addition. have a nice day.

    egyptoo.com!

     
  • At February 27, 2007 11:13 PM, Blogger Rivendell**

    انسانة

    انت اللي وحشاني موووت يا سمسمة .. ايه يا بنتي الغيبة دي
    ربنا يكرمك والسلام كله وصل ومرسي مووت لذوقك
    لا انا مش عندي امتحانات انا شغالة راوند الفضا الشهير بالباطنة العامة لكن هما يا عيني عندهم باطنة خاصه وبيمتحنوا كل عشر ايام هاهاها ( ضحكة شريرة )


    زوردياك
    موتور تيربو يا فندم شغال على طول

    والله انا زعلت جدا اني ضايقت حد كدا اساسا انا بتبسط لما بحس ان حد مهتم فمابالك بقى لما ازعله مني

    الفيلم فعلا واو واثر عليا جامد وانا بشوفه