شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Saturday, February 03, 2007
لنعد الى لبس القبقاب
الله يخرب بيت الكعب العالي على سنين الكعب العالي
طول حياتي وانا من مشجعي الفلات
في الواقع الكوتشيات كمان مش اي فلات
ومبأي في الحياة ريح رجليك وسحقا للمظاهر
اقوم على اخر عمري البس كعب
ولما البس كعب مش البسه بما يتناسب مع كوني مبتدئة في هذا العالم
لااااا ازاي لازم ارزع نفسي كعب 7 سم
كان فين عقلي وانا باجيبه .. كانت فين نوااااضري مش عارفه
ركنته في الدولاب طبعا لاني ماساتحملتش
لكن اتزنقت النهاردة في كعب عالي
كنت لابسه حاجه طويلة وكانت هتجرجر في الأرض لو مشيتها فلات
ادور يمين ... ادور شمال ... اني الاقي اي حاجه تنفع تانيه .. مافيش
يا اخواتي حرااااااام
مااستحملش انا كدا
هفرفر في ايدكم
مالهاش حل تاني
اي نعم انا لبست كوتشي قبل كدا في فرح لكن كان عندي عذر
كان عندي امتحان بعدها ونسيت اشتري حاجه تتلبس
المهم سيبنا من الاستطراد
قولت وبعدين في الحوسه دي ياربي .... اتنيلت لبسته
وعينكم ما تشوف الا النور
انا اساسا مش قصيرة يعني طولي حلو كدا بين البنات
فلما بقى اركب على 7 سم بازرع وبابقى نخلة
والكعب طبعا رفيع مش عريض
والنعل ناااااااااااااعم
يعني راكبة مرجيحة مش بوت
باظبط اموري على الموكيت
لكن عينك ماتشوف الا النور على السيراميك او البلااااط
يا نهاااار ازرق ولا كاني لابسه قباقيب الباتيناج
وروحت الفرح ووقفت مع الناس
ولفيت مع اللي بيلفو وسقفت وهللت
وفي نص الهيصة سيبتهم وروحت قعدت عالسلم
لا تقولي كرسي ولا ترابيزة اقرب حاجه ليا واتركنت عليها وقعدت
وحسيت مشط رجلي عايز يطلع يضربني قلمين ويقولي
الله يحرقك انت والفرح في يوم واحد
وطبعا مش قادرة ابين المعاناة اللي انا فيها
عشان وضعي ومنظري
فضلت مبتسمة ابتسامة بلهااااء وعماله اسقف
تقولش سامعه درس من دروس الشيخ كشك فمتكيفة اوي
وبعد 4 ساعات من العذاب ماقدرتش كلمت اخويا العزيز ييجي يروحني
وانا طالعاله بره .. الكعب اتكسر
ولولا الملامة كان زماني قلعته ومشيت حافية
واللي حاشني انه بوت وبرباط
ووصلت بيتنا ومن ساعتها وانا فاقدة القدرة على المشي
فيا نسااااء العالم
اتحدوااا
للقضاء على مصانع الكعب العالي وعلى محلات الكعب العالي
ولنعد الى الطبيعه
لنعد الى لبس القبقاب
 
posted by Rivendell** at 1:57 AM | Permalink |


9 الكومنتات:


  • At February 03, 2007 2:47 AM, Blogger zordeak

    هههههههههههههه


    هههههههههههه

    والله انا معاكى مليون فى المية

    انا من دعاة لبس القباقيب

    اينعم احنا معندناش كعب عالى



    بس برضو مبحبووش


    ههههههههههه

    البوست دمه زى العسل



    الا يعنى ايه نواضيرى دى

    امى كانت بتقولى تنشك فى نواضيرك

    وانا مش فاهم يعنى ايه لحد دلوقتى


    شتيمة دى


    اعملى الجمعية

    وانا هعملكم الدعاية بتاعتها


    وهصمملكم بانر

    لا للكعب العالى

     
  • At February 03, 2007 10:20 AM, Blogger محمد عبد الغفار

    طب نعمل ايه بقى اذا كنتم عاوزيت تعجبوا باى ثمن ، رغم ان كتير اللى بتعملوه مبيعجبش غيركم

     
  • At February 03, 2007 4:05 PM, Blogger adhm

    اكاد اسمع القبقاب وهو يشكو لهجة السخرية منة
    هل نسينا ان القبقاب كان احد وسائل تغيير الحكم_راجع قصة حياة شجرةالدر قسم عز الدين ايبك الشهير بعماد حمدى_

     
  • At February 03, 2007 5:31 PM, Anonymous Anonymous

    دا الكعب دا عقاب الهي لكل بنات حواء علشان طلعو بنات

    انا بلبسه ساعات برده مش هنكر وبيقي يوم اسود اي واحد بيقرب مني بيتبهدل وهيا كلها ساعه وبروح قلعاه علي طول
    مع اني طويله وعريضه وببان يعني مش محتاجه كعب يطلعني لفوق
    :D
    البنات اصلا كلهم دلوقتي طوال مفروض يلغوه بقي
    وانا موافقه جدا علي القباقيب وهاي بتطرقع برده علي الارض وعلي الدماغ -تستخدم كسلاح وقائي- والبولغ كمان حلوه وطريه ومنك للارض علي طول وحتي في منها الوان
    لا للكعب العالي نعم للقباقيب والبولغ
    :D

     
  • At February 04, 2007 3:00 AM, Blogger khaled

    انا اؤيد القبقاب و الفلات
    الفلات اه
    الفوت لأ
    الكعب اه
    العالى لأ
    اصل الحكاية ان الكعب العالى له سن بيعور و بيدمر النافوخ و مالوش حل
    اما الواطى
    ا
    اا
    احم
    اقصد الفلات
    طرى و بيلسع بس
    ما بيعورش
    اقصد انك تبقى مرتاحة فيه

     
  • At February 04, 2007 6:12 AM, Blogger صياد

    معلشى معلشى
    انتى مالك ومال الكعب العالى
    الكعب العالى ليه ناسو
    واكيد انتى استفدتى كتير من تجربتك فى امتطاء الكعب العالى
    على العموم مكنش فى موضوعاهم من موضوع الكعب العالى ده

     
  • At February 04, 2007 11:24 AM, Blogger Rivendell**

    زوردياك

    نواضرك دي يا سيدي يعني نواظرك .. انت كنت بتعمل ايه في الحاجه بالظبط عشان تقولك انشك في نواضرك
    :D
    خلاص انا هاشهر الجمعية واهاحطك اول واحد فيها





    محمد عبد الغفار

    والنعمة الشريفة على عنيا انا مش عايزة اعجب ولا مهتمة بالموضوع اصلا انا ماكنتش عايزة هدومي تجرجر في الأرض
    حاجه كدا بسبب الكسل عشان ماروحش للخياطة تتنيها وعدم الاهتمام
    وبالنسبة ليعجبنا احنا بس .. ما بيعجبناش كلنا


    ;D


    ادهم
    اممممممممم شكل سمعك عايز تليين ... هو ان برضه اقدر اتريق على القبقاب هو في منه اتنين كفاية ان عماد حمدي الشهير بأيوة يا نينه اتضرب بيه

     
  • At February 04, 2007 11:34 AM, Blogger Rivendell**

    شيماء
    ايوواااا عليكي النور .. هي البلغة مافيش احسن منها مريحة ومنها للأرض يعني الواحد يفضل في الأرضي مالوش لازمة الروف
    وبالنسبة للأسلحة الوقائية ,, انصحك بإيد الهون في الشنطة ,,, تأثيرها غير عادي

    ;)




    خالد
    تؤتؤتؤتؤتؤتؤتؤ
    شكلك تم استهدافك قبل كدا وبتدور على مصلحتك ...
    عموما الفلات لسوعته جامده ... يعني شغال برضه



    صياد
    شامة في كلامك ريحة تريقة على قدراتي البهلوانية وشكلك كدا بتشكك في رشااقتي :D
    بس انا عايزاك في الخباثة كدا تشوفلك جزمة كعب بتاعت حد من اهل الدار حداك وتقفل على نفسك اوضتك وتلبسها ربع ساعة وابقى ابعتلي عشان اجي اقرا قصيدة الذم اللي هتكتبها في الكعب العالي , هتبقى ولا الفرزدق في زمانه
    :D

     
  • At February 09, 2007 10:29 PM, Blogger دينا فهمي

    دمك خفيفأوي (:
    وانا معاكي في حملة القضاء على الكعب العالي