شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Thursday, November 30, 2006
نشرة اخبار الخامسة والعشرين
مش عارفه ايه مشكلة اني ببان هبلة جدا جدا من برة مع اني جد جدا جوايا يعني لما بابقى لوحدي بابقى جد وكئيبة ولما بابقى بين الناس بتنزل عليا هفة الهزار وببان هبلة مش عارفه ايه المشكلة دي يا ولا, ابويا دايما يقول لا تكن مهزارا فيستخف بك القوم .. بس يا والدي اللي مش بيعرف غير انه يهزر على طول يعمل ايه ا
واحده صاحبتي عامله على ام اللي جابوني كماشة ومفروض برضه اني القطة المغمضة و صراحة انا لسه ماهبتش فيها و اديني مرقدلها وبتفرج ... هيا الفرجه عليها جمارك
لكل قرائي الاعزاء جدا اللي اعرفهم واللي مااعرفهمش ما حدش يتخض مني ويقول عليا بت قلبها اسود انا مش هاقعد اغني في ملائكيتي لكن انا قررت اكتب الكلام اللي فوق دا عشان افتكر مشاعري في اللحظات دي .. لانهم بيبقوا يومين صحيان وبعدها ارجع انسى , صاحبتي بتقولي انت قلبك ابيض هي بس ماتعرفش اني عندي زهايمر مزمن بينسيني
المهم اخر الانباء بقى انا رايحه احج السنة دي بعون الله فدعواتكم ربنا يديني عمر لحد مااخلص اركان الحج كلها وانه يقبله مني
احتمال ومش اكيد اني اتقي الله في نفسي بقى واعمل روجيم بس الاول هاروح اشوف الكوليستيرول بتاعي بقى قد ايه لاني حاسه كدا اني قنبلة موقوته ماشية على رجلين
عندي نوبة انفلونزا لزيزة جدا جدا جدا نفسي اشيل دماغي من مكانها وارميها في بير السلم صراحة
احلى حاجه في الدنيا كلها وقفة في بلكونتنا بعد الفجر بشوية قبل الدنيا ما تشقشق والهوا البارد وريحته النضيفة وصوت صفارة القطر وهو قايم من المحطة عايزة القطها في كادر واعيش جواه للابد
احلى حاجه في الدنيا برضه اني عندي القدرة اني اهبل الكلام دا كله من غير كسفه من نفسي او من الناس
امي واختي والحاج واحشنيييي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي ... الغربة واعرة جوي
مرمر حبيبة قلبي عيد ميلادها كمان اسبوعين عايزة اعملها مفاجاة بس مش عارفه ازاي
نفسي اسافر اوي الواحد طرشق من جنابه من المللللللل عايزة الف الدنيا دي كلهاااااااااا
انا مطبقة .. اعتقد دا سبب واضح وكافي للتخريف السابق
صباحكم اصفى من اللبن الحليب
:D

Labels:

 
posted by Rivendell** at 8:19 AM | Permalink |


6 الكومنتات:


  • At November 30, 2006 10:16 AM, Blogger مُزمُز

    صباح الخيييييييييير
    هو انتي كمان مطبقة
    عموما واضح جدا من قبل متقولي
    موضع الهبل ده ملمس معايا أنا كمان متهيألي كده ان الواحد لما يكون هش وضعيف من جوه وعنده هموم بالبلا بيقوم يعوض كل ده قدام الناس بانه يكون مرح وفكهي ويعيش العبط بجد
    مبروووووووووووك جدا على الحج ومتنسيش تدعيلي اسم أمي هو....
    اوعي تنسي اتفقنا
    سؤال بقى غبي شوية
    انتي ازاي متغربة يعني هو انتي بتدرسي في القاهرة مثلا وللا ايه؟
    عجبني أوي التعبير ده
    " عايزة القطها في كادر واعيش جواه للابداحلى حاجه"
    تعبير تحفة بجد
    يا ترى خدتي لينك الكتاب وللا لأ؟

     
  • At November 30, 2006 8:32 PM, Blogger sporefroming-human

    اهلا يا حبيبتي
    انتي اتهبلتي رسمي
    بس يا بختك
    انا نفسي اعرف اطلع علي الملأ زيك كده واعالج مشكلة الاخفاء المزمنة اللي عندي ديه

     
  • At December 01, 2006 4:51 PM, Blogger zemos

    ألف مبروك
    و ماتنسينيش في الدعاء هناك ان شاء الله

     
  • At December 06, 2006 5:26 AM, Anonymous Anonymous

    الف مبروك مقدما .. ويارب حج مبرور ان شاء الله .. بس وحياة حبيبك النبى خدى بالك .. وانسى حكاية الهبل اللا ارادى ده وانتى هناك .. مش هينفع خالص ..

     
  • At December 08, 2006 11:04 PM, Blogger None

    حج مبرو ر وذنب مفور وادعيلنا كده
    وانا برده ساعات بحس ان الناس فكرانى كوميدى اوى مع انى بحس من جوه انى مش كده
    وسلااااااااام

     
  • At December 10, 2006 1:32 AM, Blogger Rivendell**

    مزمز

    الله يبارك فيك وانا هدعي للكل بس انت ما قولتش اسم الحاجه ايه
    هما اللي متغربين مش انا


    سبور
    اهي حاجه جاية معايا صح مرة من نفسي

    مورو
    الله يبارك فيك يا فندم وعقبالك

    تازارت
    اهل المغرب العربي غالين عليا دايما مش عارفه ليه , البعد بين عوالمنا مش هيقربه غير الادب


    انونيماس
    الله يبارك فيك , ماتخافش مش هامشي اكلم نفسي في الحرم

    فنان
    مش عارفه ليه الموضوع دا انا عماله اتقصى اسبابه ومش عارفه افهم برضه