شيكا بيكا وبوليتيكا .. ومقالب أنتيكا ولا تزعل ولا تحزن .. اضحك برضه يا ويكا ها ها ها ها .. ع الشيكا بيكا !

Sunday, August 24, 2008
تكرار
انا عيد ميلادي كان يوم 8 \8
كل سنة وانا طيبة وعقبال السنة الجاية وانا واقفة في نفس المكان
لا صحيح هابقى اتخرجت - باذن الله - لكن هابقى في نفس المكان كل الحياة بتعدي حواليا وانا ماشية بالسلو موشن
عادي وايه الجديد
البلوج يقبع الان في مكان متاخر من اهتماماتي مع انه كان في وقت من الاوقات على القمة
قلة اصل مني انا عارفة بس قلبي ماعدش بيجيبني هنا كتير , بيقولوا برج الاسد بيكره بسرعة زي ما بيحب بسرعة
ماقدرش احكم لاني ماعدتش باسيب نفسي اجرب
دا مش معناه اني بكره
لكن برمجت نفسي على اوبشن الدليت والايجنور
عشان ما يبقاش عندي حاجة اخسرها وتوجعني
عادي انا قولت الكلام دا قبل كدا - مش كدا - مش فاكرة
رمضان جاي وهنرتاح
اكيد هنرتاح
ان شاء الله
مش كدا
انا دايما اون هولد
او عالوايتينج
ولو حد رد عليا من كتر الذهول مش هانطق ولا كلمة
اصلي برمجت نفسي على اوبشن الدليت
انا قولت الكلام دا قبل كدا - من شوية - مش كدا؟

 
posted by Rivendell** at 12:13 AM | Permalink |


7 الكومنتات:


  • At August 24, 2008 2:48 AM, Blogger سلفى بس إخوانى

    السلام عليكم ورحمة الله
    مع انى مش ضلبع فى اللغه الكمبيوتريه
    بس واضح التميز فى كتاباتك
    عشان كده بقولك خليكى اون لاين دايما واذا كان فى حاجة مزعلاكى اعمليلها اسكان
    وهمومك اخلصى منها فى الريسايكل
    وكل عام وانتى بالف صحة وخير وسلامة

     
  • At August 24, 2008 4:15 PM, Blogger مُزمُز

    عشان ميبقاش فيه حاجة اخسرها وتوجعني
    ؟؟؟؟؟؟

    غلط جدا

    وكده تبقي في عداد الموتى

    يا ستي انا شفت ناس تعبوا من الضجر والفراغ لدرجة تمني الوجع

    هو انا ابقى حي ازاي من غير ما اتوجع
    انا لازم ابص على الزخم ده كله واثاره الجانبية ولوازمه واعيشهم
    مشاعر كتير وحيوية جميلة حتى لو مؤلمة بعد كده المها علامة حياة وجميل برضه هو الالم بيفضل اصلا
    وحتى لو بيفضل
    احسن من الفراغ
    ده لو هتبقى مؤلمة اصلا يعني وده مش شرط

    بس لازم ارجع للتجربة
    وارمي نفسي بكل بساطة
    لان الحياة تافهة ومش مستاهلة خالص وملهاش اي معنى ولا ليها اي نهاية او بدايه هيا مجرد سلسلة وجود مش فاهمين معناها
    خللينا نتمسك بانسانيتنا بس
    وده يعني نحب ونتضرب ونتوجع ونجرب ونترمي ونتشال ونتحط ونهزر ونهزر ونهزر ونهزر ونهزر ونضحك ونموت
    وتوتة توتة

    ايه بقى المهم عشان اخللي نفسي روبوت جبان كده؟؟
    مفيش مهم خالص

    يبقى أدلدل رجليا في المية وأتعب من المشي وأزهق واعيط وأكتئب وأنام واقول أنا زهقت وزهقت وبعد الزهق ارجع عندي شغف تاني
    ايوة هو ده
    الشغف
    لازم الشغف ياخد مجراه ويلعب لعبته
    حتى لو هاخترع شغف
    ما هو ده المرادف الوحيد المفهوم لحياتي يبقى اجري وراه

    شوية جناااااااااااان
    تؤ تؤ تؤ تؤ

    الكلمة دي كيتشي اوي

    مش شوية جنان ولا حاجة

    مجرد شوية استماع لإنسانيتي وشوية جرأة بسيطة

    ومتنسيش دلدلة الرجل على المية
    والهزار

    باي باي :))))))))

     
  • At August 26, 2008 10:39 AM, Blogger محمد عبد الغفار

    كل سنه وانت طيبه

    محدش عارف بكره فيه ايه فحاولى تعملى ريكفر بإستمرار

     
  • At August 26, 2008 10:47 PM, Blogger تخاريف خاصه!

    :)))))))))))


    كل سنه وانت طيبه...

    ربنا معاك يارب...
    طمنينا عليك يا جميل....

     
  • At August 29, 2008 12:10 PM, Blogger Gihad N. Sohsah

    كل سنة وانتي بالف خييييييير

    اولا خلينا نتكلم في الكلام اللي اتكلمتيه

    الكلام بيعبر ان في حاجة بين السطور كدة مضايقاكي ومسببالك احباط ومخلياكي كارهة الكون باللي فيه

    صح ولا اوت؟؟

     
  • At August 30, 2008 9:00 PM, Blogger OldCatLady

    أنا عندى حل لنفسى لو معملتوش أنا أو بعدت عنو ربنا بيبعتهولى زى الاشارات كده...ألا و هو اصبرى على نفسك مش تصبرى على الدنيا لأ على نفسك عشان تعرف تواجه الدنيا و صدقينى لما تصبرى عليها احتمال كبير جدا تتفاجئى

    أنا كمان كنت لسه بقول لروحى...رمضان جاى و هنرتاح ...مش كده؟؟؟؟ ولا ايــه

    رمضان كريم و كل سنة و أنتى طيبة

     
  • At September 01, 2008 7:21 AM, Blogger مُزمُز

    رمضان كرييييييييييييييييييم

    كل سنة وانتي طيبة يا سهااااااا